מתגייסים למען הדרום

התיירות בדרום הארץ ספגה מכה קשה והעסקים מתקשים לשרוד • יוזמה חדשה מאפשרת להזמין שוברי לינה עכשיו ולהתארח כשהשקט יחזור • זו ההזדמנות לפרגן לעצמכם חופשה ולפתוח את הלב תוך כדי

קיבוץ כרמים // קיבוץ כרמים

אחד התחומים שהכי נפגע בעת מלחמה הוא תחום תיירות הפנים. במלחמת לבנון השנייה היו אלה הצימרים והמלונות בצפון שספגו את המכה הקשה והקיץ, על רקע הלחימה הקשה בעזה במסגרת מבצע "צוק איתן" הנכנס לשבוע החמישי, תורם של עסקי התיירות בדרום לחוות את נזקי המערכה. עבורם זו מכה קשה, בייחוד כשמדובר בחודשי החופש הגדול, שאמורים להיות עמוסים במטיילים.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

המלונות והצימרים ריקים וההפסדים גדולים עד כי יש חשש שמקומות רבים לא ישרדו את המבצע. עמותת התיירות "שקמה בשור" פתחה ביוזמה ברוכה בדמותו של אתר אינטרנט ששמו "מחזירים את החופש לדרום" (www.daromlove.co.il), שבאמצעותו אפשר להזמין כיום שוברי לינה ואטרקציות, ולנצלם כשהשקט המיוחל יחזור לאזור. שימו לב, השוברים הם בסך 100 ש' בהזמנה אונליין באתר. השובר הוא זיכוי בסכום שרכשתם לשימוש עתידי בבית העסק הנבחר. בחרנו עבורכם כמה מקומות מקסימים המוצעים באתר. זו ההזדמנות שלכם לפרגן לעצמכם חופשה ותוך כדי גם לעזור לעסקי התיירות ולהבטיח חופשה באזור, כשיחזור להיות רגוע ושלו כתמיד.

עין הבשור: טבע הבשור

אמנון עוזיהו הוא מחלוצי החקלאים האורגניים בארץ, שהתחיל כבר לפני יותר מעשר שנים לגדל ולשווק בעצמו ירקות אורגניים עד בית הלקוח, וכיום לקוחותיו נמצאים בטווח שבין רעננה למצפה רמון. גאווה ישראלית. אז מובן שאתם מוזמנים להגיע לכאן ולרכוש סל ירקות אורגניים נפלאים וכמובן לבוא ללון בצימרים הפסטורליים של משק עוזיהו וליהנות מסיור חקלאי בחממות הירקות של אמנון. במקום שלוש בקתות עץ נעימות ומפנקות ואירוח אישי וחם ברוח האורגנית של נתינה, אהבה וקירבה לטבע.

עין הבשור: ראקויה 

עוד מקום מקסים ומומלץ בעין הבשור הוא מתחם הצימרים ראקויה, שבו שתי יחידות אירוח פרטיות ושקטות בסגנון יפני. נחמה ויואב תלמי, חברי המושב, שהו במזרח ונשבו בקסמי התרבות שם. כשהגיעו למושב החליטו להקים בו מקום מיוחד, מקום מופלא תחת השמש, ראקויה - משכן השמחה, שיעניק פנטזיה יפנית ייחודית לאורחים. משהו בשקט ובעוצמה של האזור, החיבור של האדם והטבע, פכפוך המים והאבן מזכירים את מאפייני התרבות היפנית. הסוויטות היפהפיות ממוקמות בתוך גן זן יפני עם בריכת דגים ומופרדות זו מזו באמצעות גן פרטי שבו יש גם מפל. כשתוזמנו להיכנס לסוויטה תתבקשו לחלוץ את נעליכם, ומשם תוכלו לזרום לתוך עולם אחר. במקום מוצעות חבילות עיסוי ואוכל עם מאפיינים יפניים, וכן סדנאות מיוחדות דוגמת טאי צ'י ועוד.

שדה צבי: החווה ההולנדית

 החווה ההולנדית של תמר ועוזי מנור במושב שדה צבי בצפון הנגב היא מקום ייחודי. אתם תבחינו בכך ברגע שתיכנסו ותביטו בטחנת הרוח הקטנה שתגרום לכם להרגיש מייד במקום אחר. מדובר בצימרים עטויי בוץ ובפינת אירוח גדולה, שבה אתם עשויים להיתקל בתיירים הולנדים חביבים ומנומסים, שאוהבים להגיע להתארח במקום. 

ומה הקשר להולנד? תמר היא הולנדית עם שורשים ציוניים, והזוג וילדיהם גרים במקום בבית שגם הוא עשוי בוץ. הצימרים המיוחדים שלהם הם מה שמכונה באירופה "אקו־לוקס" - יחידת אירוח עם אוריינטציה אקולוגית. נוסף על כך, המקום מוגדר כחווה אקולוגית העוסקת במבחר הפעלות בנושא מיחזור ובנייה בבוץ בשדה צבי. שימו לב: בערב ההגעה תקבלו פנקייקס הולנדיים אמיתיים על חשבון הבית.

קיבוץ כרמים: גן הכרמים

גן הכרמים אשר בקיבוץ כרמים, הנמצא באזור הנגב הצפוני, 15 דקות נסיעה בלבד מבאר שבע, מזמין אתכם לנופש באווירה כפרית בחדרים מרווחים ומפנקים המתאימים לאירוח זוגי ומשפחתי. במקום מגוון סוגי חדרים: בקתות עץ למשפחות או לזוגות, בתי אבן ועוד, עם עמדות מנגל ופינות ישיבה מוצלות. באזור החדרים תוכלו ליהנות ממדשאות ירוקות ורחבות ידיים. במקום מוצעות מגוון פעילויות ייחודיות כסיורים חקלאיים, טרקטורונים, טיפולי ספא, מתחם פיינטבול לכל המשפחה וכניסה בתשלום מוזל לקאנטרי קלאב של הקיבוץ, שבו בריכה קיצית, בריכה עם  מגלשה, בריכת פעוטות, ג'קוזי, חדרי סאונה, מתקני שעשועים לילדים, חדר ג'ימבורי ועוד.

תלמי יוסף: המערב הרגוע

בקצה מושב תלמי יוסף, אל מול נוף מקסים, נמצא מתחם "המערב הרגוע". מימין מישור ירוק ומשמאל דיונות חולות חלוצה המשנות צבען בכל שעות היום. מדובר במתחם גדול שבו שלוש בקתות משפחתיות אשר נבנו בידי האמן אילן תורג'מן וזוגתו ענת. המקום מציע את כל מה שיכול להפוך חופשה משפחתית למוצלחת: מדשאה רחבת ידיים, פינות מנגל, נדנדות, גלגל מים ענקי ובריכת שחייה עגולה ומיוחדת. המקום מותאם למשפחות, לקבוצות קטנות ולזוגות. במתחם שלל פעילויות: אוהל אירוח עם פינת מדורה וסאג' לפיתות, בריכת שחייה, בית עץ לילדים, ואפילו פינת חי קטנה וחמודה להנאת הזאטוטים.

שדה צבי: צימר לפז

גיל וטל לפז, מושבניקים מאזור השרון, הגיעו למושב שדה צבי שבצפון הנגב והרגישו כחלוצי המקום. השניים הוקסמו מהשקט והשלווה במקום והחליטו לבנות צימרים במו ידם, בבנייה עצמאית אקולוגית ויפהפייה. 

במקום שלושה צימרים מעוצבים השונים זה מזה, האירוח באווירה חמה ואינטימית והחופשה במקום היא נינוחה מול נופי הנגב הקסומים. במקום צימר זוגי, משפחתי ונוסף גדול ומרווח במיוחד. בכל הצימרים מטבחון מאובזר ופינות ישיבה. גיל, שלמד בעבר ועסק ברפואה אלטרנטיבית, מציע את שירותיו ומציע טיפולים אלטרנטיביים לאורחים.

צילומים: לירון אלמוג, רפאל בן־ארי

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר