חוברות הדרכה: כך מרכיבים מטענים

בתים ממולכדים, זירות מטענים וחוברות עם איורים • מה מצאו כוחות צה"ל במהלך הלחימה?

חוברות ההדכה של החמאס // צילום: דובר צה"ל // חוברות ההדרכה של חמאס

במהלך המבצע בעזה תפסו כוחות צה"ל הפועלים ברצועה שלל אמצעי לחימה, בין היתר נמצאו חומרי הדרכה של חמאס בתחום החבלה, המפרטים על סוגי המטענים שבשימוש הארגונים הפלשתינים. 

חוברות ההדרכה מפרטות את דרכי הפעולה של אנשי הזרוע הצבאית של חמאס גדודי עז א-דין אל קסאם, את תורת הלחימה של הארגון וכן הסברים מפורטים כיצד להרכיב מטעני חבלה וחגורות נפץ לביצוע פיגועי טרור ופיגועי התאבדות נגד אזרחים ונגד כוחות צה"ל, כמו כן בחוברת אפשר למצוא פירוט אודות הרכבת מזוודה ממולכדת שנועדה להיראות כמו מזוודה רגילה. 

חוברות ההדכה של החמאס // צילום: דובר צה"ל
חוברות ההדכה של החמאס // צילום: דובר צה"ל

חוברות ההדרכה של חמאס ומטען הטלוויזיה // צילום: דובר צה"ל

החוברות כוללות דרכי פעולה שנועדו עבור פעילי הזרוע הצבאית ובהן פירוט של דרכים כיצד להילחם בכוחות צה"ל תוך היטמעות באוכלוסיה אזרחית וכיצד להשתמש באוכלוסיה אזרחית לצורך התגוננות ופגיעה בכוחות צה"ל. 

בנוסף ניתן למצוא הסברים כיצד להרכיב ולתפעל מטען צד או מוקש קרקעי המכיל עשרות ק"ג של חומר נפץ מסוג TNT שנועד לפגוע בטנקים וקוטר החדירה שלו מגיע ל-12 ס"מ.  

כיצד להכין ולתפעל מטען קרקעי // צילום: דובר צה"ל

בחוברת ניתן גם הסבר המפרט שלב אחר שלב של הרכבת מטען נפץ קטלני המיוצר מחומר נפץ פלשתי ומכונה "מטען טלוויזיה". מדובר במטען שבתוכו כ– 3 ק"ג של חומר נפץ שמתפזר לרדיוס של עשרות מטרים ומטרתו של המטען כמתואר בדפי ההדרכה, היא לפגוע באנשים או ברכב לא משוריין הנמצאים במרחק של עד כ - 40 מטר מהיעד. 

 

צפו: כוחות גבעתי חושפים אמל"ח בעזה

מבצע "צוק איתן" נכנס ליום הלחימה ה-20, כשכוחותינו ממשיכים לפעול ברצועת עזה על רקע התפוררות הפסקת האש.

היום, שחרר דובר צה"ל לפרסום תיעוד מיוחד של כוח גבעתי, שפועל בלב עזה. "אנחנו מבצעים סריקות ביום ובלילה בבתים, הכל כאן ממולכד עם חוטים", אמר אחד המפקדים. "תוך כדי הסריקות אנחנו מוצאים מטענים, משגרים, פצצות, אפודים, קליעים, מדי חמאס שנראים בדיוק כמו מדי צה"ל ופירי מנהרות", תיאר המפקד את ההחרמות שביצעו הכוחות.

ההתקדמות של הכוחות איטית ומאוד זהירה. המפקדים בשטח מתארים כיצד המחבלים משתמשים באוכלוסיה האזרחית כדי להסוות את אמצעי הלחימה הרבים והבתים הממולכדים. "יש כאן זירת מטענים משולבים בתוך בתי האוכלוסיה. אנו נשמיד את כל הזירות ונחפש את המחבלים מתחת לאדמה", הוסיף אחד הקצינים. 

ירי חמאס לגוש דן ולשפלה ברחבי הארץ הפר את חלון הזמן ההומניטרי עליו סוכם - ובישראל החליטו שלא לנצור עוד את האש הנגדית. דובר צה"ל הודיע הבוקר כי פעילות צה"ל תחודש מתוך חופש פעולה מלא. דובר צה"ל מסר כי צה"ל קורא לאוכלוסיה הפלשתינית להתרחק משטחי הלחימה. 

"ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה (בוגי) יעלון הנחו את צה"ל לחזור לפעול לאחר שחמאס הפר את הפסקת האש ההומניטרית שביקש האו"ם לתושבי עזה", נמסר מלשכת שר הביטחון, "חמאס הוא האחראי לכל פגיעה שתהיה בתושבים כתוצאה מהפרה זו".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר