מהפכה מתגלגלת // צילום: יהושע יוסף // מהפכה מתגלגלת

שר התחבורה נגד "אובר": "לא נפגע בענף המוניות"

המתחרה של "גט טקסי" מגיעה לישראל - וכבר מעוררת סערה • הסיבה: האפליקציה מאפשרת לקשר בין הנוסעים לבין נהגי מוניות, גם אם הם עובדים במקביל בתחנה אחרת

איך שגלגל מסתובב לו: אחרי ש"גט טקסי" כבר עשתה בית ספר לתחנות המוניות הוותיקות, כעת מגיעה מתחרה חדשה שמאיימת לעשות לה אותו הדבר.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

מדובר באפליקציית "אובר" - פלטפורמה המקשרת בין נהגים, מקצועיים או מזדמנים, לבין אנשים שצריכים הסעה. הנהגים אינם מועסקים על ידי אובר, אלא עובדים כקבלנים עצמאיים.

המיזם, של תושב סן פרנסיסקו, נמצא היום בשימוש ב־70 ערים בארה"ב עם שאיפות לפעול בכל הערים הגדולות בעולם, כולל ישראל. עם זאת, בישראל מתכוונת החברה לפעול בשלב זה רק באמצעות נהגי מוניות.

לקראת תחילת הפעילות בתל אביב בעוד כמה שבועות החלה החברה לגייס נהגי מוניות בתל אביב. החברה לא תפעיל בינתיים שירות של הסעות במכוניות פרטיות או בלימוזינות. באתר של אובר מדגישים כי על הנהג להיות "נהג מונית מורשה ומוסמך, בהתאם לדרישת הרשויות בעיר".

אובר תתחרה ישירות מול גט טקסי, שהפכה להיות אפליקציית הזמנת המוניות הפופולרית בישראל. מערכת ההזמנות של אובר עובדת על מכשיר אייפון, וכדי לקבלו נדרש הנהג להפקיד מקדמה. גט טקסי, לעומת זאת, דורשת תשלום של 225 שקלים בחודש על השכרת טאבלט עם האפליקציה.

בעלון שהופץ כדי לגייס נהגי מוניות, כתבו נציגי החברה כי בהצטרפות הנהג לא נדרש לעזוב את התחנה הקיימת (גם אם זו גט טקסי) ולא נדרשים התחייבות ותשלום חודשי. יצוין כי בחברת גט טקסי התשלום נגזר מהנסיעות, ואין תשלום חודשי קבוע. שיעור העמלה שתגבה אובר על כל נסיעה עדיין לא פורסם, ואובר סירבה להגיב בעניין.

מי שכן מיהר להגיב הוא שר התחבורה ישראל כץ, שאמר במהלך ועידת ישראל לתחבורה שהתקיימה אתמול בכפר המכביה כי "לא נאפשר פגיעה בענף המוניות. אנו מצפים מכולם לכבד את כללי מדינת ישראל ולפעול על פי חוקיה". 

הוא הוסיף כי "לא ייתכן שתגיע חברה מחו"ל ויינתן לה אישור לפעול כאן ללא אותם כללים וחוקים החלים על כלל ציבור נהגי המוניות ועל כולם. חייב להיות כאן שוויון. אני חוזר ואומר - לא אתן יד לפגיעה בענף המוניות, שממילא נמצא בקשיים וזקוק לסיוע".

בהכנת הידיעה השתתפו אילן גטניו, שלומי דיאז וחזי שטרנליכט

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו