קונים, אבל פחות

סקר המועצה לצרכנות: בגלל יוקר המחיה - 70% מהישראלים הפחיתו את הקניות ברשתות המזון

שינויים בהרגלי הצריכה // צילום: עמי שומן // שינויים בהרגלי הצריכה

קרוב ל־70% מהציבור הישראלי צורכים פחות ברשתות המזון בגלל יוקר המחיה. כך עולה מסקר של המועצה לצרכנות. רוב המשתתפים ענו באופן חיובי לשאלה "האם המחירים הגבוהים גרמו לכך שבחצי השנה האחרונה אתה צורך פחות מוצרים ברשתות?"

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

 84% ציינו כי הסיבה העיקרית לשינוי היא המחירים הגבוהים של המוצרים. המעבר למותגים מוזלים בולט יותר אצל נשים (45%) לעומת גברים (36%). כמחצית מהמשתתפים סיפרו כי עברו לצרוך מותגים זולים יותר משום שהם מספיק טובים עבורם. 

לדברי עו"ד אהוד פלג, מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, "יוקר המחיה חוזר כמו בומרנג לעסקים שהפריזו במחירים. הצרכן מגלה היום יותר משמעת עצמית ושיקול דעת בהחלטות הרכישה. צמצום הקניות הוא תגובה הנובעת ממצוקה, אבל זו גם תעודת כבוד לצרכן הישראלי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר