לאופל אין מכוניות אייקוניות. הקטנות האחרונות שמכרה היו בכלל מכוניות מחופשות של סוזוקי שכונו אגילה. אבל בתחילת העשור הנוכחי החליטו שם ללכת בעקבות פיאט ולהציג ננסית אופנתית. הם בחרו להתבסס על הקורסה במקום לקחת את פלטפורמת הסוניק החדשה יותר של החברה האם. אז היא במידות של הקורסה? לא. מבסיס הגלגלים של הקורסה נחתכו 20 ס"מ (231 ס"מ סך הכל), המרכב קוצר ב־30 ס"מ ל־370 ס"מ, אבל האדם רחבה בכ־10 ס"מ (180.5 ס"מ) מאחותה הגדולה. בהיעדר האייקון הנחוץ מההיסטוריה, בחרו הגרמנים בשמו של מקים החברה, אדם אופל, עבור המכונית, אף על פי שמימיו לא ייצר מכוניות אלא התמחה בעיקר במכונות תפירה ובאופניים. בכל מקרה, התוצאה טובה - היא בפירוש מיוחדת, מודרנית ושופעת פרטים מעניינים - החל בפנסים העגולים מאחור, שנראים כמו מפלטים צבעוניים של חללית צעצוע, דרך הדופן המפוסלת וכלה בחזית חייכנית ובפנסי איתות שנראים כמו תאורת ערפל.
התאמה צבעונית
סביבת הנהג מתהדרת ביריעת פלסטיק כחולה כצבע המרכב, שממשיכה לדפנות. חבל רק שמערכת האוורור רועשת בצורה מוגזמת (במצב שקט היא לא יעילה בימים החמים) ושהפתחים שלה קשים לכיוון ולסגירה. במרכז בולט מערך מולטימדיה־בלוטות' מקורי בסגנון משפחת הג'נרל והמחוונים נאים. קל לייצר תנוחת נהיגה טובה עם שפע הכיוונים כאשר ההגה נע גם למרחק. המושבים נוחים ותומכים, ויחסית לז'אנר באדם יש מרחב סביר לשניים מאחור, גם אם זה בוודאי לא הרכב הנוח ביותר למבוגרים. תא המטען קטן (170 ליטר), אך מה שמפריע יותר הוא מבנה לא נוח - קצר ועמוק עם שפת טעינה גבוהה.
מנוע 1.4 ל' אטמוספרי שמייצר 87 כ"ס בוודאי לא נשמע מרגש בימים אלה. גם לא 176 קמ"ש מרביים והאצה למאה ב־12.5 ש'. ועל רקע זה הלחיצה הראשונית על המצערת מפתיעה. בזכות יחסי העברה קצרים בתיבה הידנית וגמישות המנוע, התגובה ברמזור או בנהיגה עירונית היא מאוד מיידית. ברגע הראשון האדם מבלבלת וגורמת לחשוב שמדובר במכונית כמעט ספורטיבית. השילוב בין תיבה ואופי המנוע אומר שאין צורך לתפעל הילוכים יתר על המידה בעיר. אלא שעם עליית המהירות וסיבובי המנוע יורדת ההתלהבות. המנוע הוותיק לא מתלהב לטפס מעלה והוא רועש ורוטן בהאצות, בייחוד כשהמחט במד הסל"ד מתקרבת לקצה. יחסי ההעברה הקצרים אומרים שעל הכביש המהיר האדם תהיה בסל"ד גבוה יחסית ויחידת הכוח תמיד תרגיש עסוקה ולעיתים גם רועשת. האדם חסכונית למדי ונעה בין 16.5 קמ"ל בשיוט ל־12 במסלול מגוון.
בין מראה למציאות
המראה, החישוקים, צבעי הקרב ואפילו הזינוק הראשון רומזים למשהו צעיר וספורטיבי, אבל האדם בפירוש מבדילה בין שני המושגים. ההגה החשמלי הוא עקב אכילס, שמרגיש מעט צמיגי ולא ממש מדויק. הכניסה לפנייה אינה נחושה או תזזיתית, ובדרך כלל האדם צריכה ש"יכניסו" אותה לסיבוב. זה לא קשה, אבל גם לא מרגש במיוחד. בסך הכל האדם מתנהגת היטב ומציגה אחיזה טובה. יש בה משהו קולי, צעיר וחצוף, ובעיקר קסם שכבר שנים לא שייכנו לאופל. מחירה, 99,000 שקלים, אינו גבוה מדי. מה שבטוח הוא שבאולם המכירות של אופל היתה חסרה מכונית מהסוג הזה.
* * *
אופל אדם | תעודת זהות

דגם: אופל אדם 1.4 ל' ידני
מנוע: 4 ציל', 1,398 סמ"ק
הספק: 87 כ"ס ב־6,000 סל"ד
מומנט: 13.2 קג"מ ב־4,000 סל"ד
בסיס גלגלים: 231 ס"מ
מהירות מירבית: 176 קמ"ש
תאוצה מ־0 ל־100 קמ"ש: 12.5 שנ'
מחיר: 98,990 שקלים
צעירה, יפה וחצופה
אין תיבה אוטומטית
קיץ זול: קופיקס תמכור שלגונים
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו