מלזיה: בת 15 נאנסה על ידי 38 גברים

המקרה המזעזע אירע במאורת סמים, מרחק 20 מטרים מבתי מגורים • בין האנסים: אב ושני בניו

החשודים באונס במלזיה // צילום: אי.פי.איי // החשודים באונס

נערה מלזית נאנסה על ידי לא פחות מ-38 גברים, בבקתה נטושה ששימשה כמאורת סמים – כך דווח היום בתקשורת המקומית במלזיה

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

ההתעללות המזוויעה אירעה בצפון מדינת קלנטן שבמלזיה, ב-20 במאי. על פי הדיווחים, הנערה בת ה-15 פגשה בחבר בן 17, שככל הנראה שיתף פעולה עם האנסים, ופיתה אותה להגיע עמו לבקתה. משהגיעו לזירת ההתרחשות, אנסו אותה החשודים בתורות, במשך שעות ארוכות. 

המשטרה המקומית עצרה עד כה 13 חשודים, ביניהם אב ושני בניו המתבגרים. מספר דיווחים העלו כי גם הנאנסת עצמה נעצרה לאחר החוויה הקשה שעברה. כמו כן נבדקים חשדות כי גם החבר ששהה עמה באותה עת – נאנס. המשטרה אישרה כי כל הגברים המעורבים, הם בני אותו כפר. מספר המעורבים הוא בגדר מוערך אך קצין משטרה מקומי העריך כי "בטוח שמדובר ביותר מעשרה גברים, אנחנו עדיין חוקרים". 

על פי דיווחים, בגופם של חלק מהגברים שנעצרו נמצאו סמים. במשטרה מעריכים כי האירוע כולו היה יכול להימנע, שכן תושבי הכפר הזהירו מפני נוכחותם של מכורי הסמים באזור.

"זה מטריד מאד שאף אחד מהכפר לא חשד במתרחש. השכן הקרוב ביותר למקום גר לא יותר מ-20 מטרים משם", אמר מפקד המשטרה אזהאם אוטם.

התקיפה האלימה הזו, מצטרפת לכמה מקרים מזעזעים שאירעו השבוע. בפקיסטן, אישה הרה נרגמה באבנים מול אולם בית משפט, על ידי בני משפחתה שזעמו כי נישאה בניגוד לרצונם. בהודו, שתי קרובות משפחה צעירות עברו אונס קבוצתי, אחריו נרצחו ונתלו על עץ. 

המציאות הזו מעצימה את ההבנה לגבי המצב העגום של היחס לנשים בכל רחבי אסיה – ואף עוררה מחאה בקרב קבוצות נשים רבות ברחבי היבשת. 

פוליטיקאים מהמפלגה המוסלמית השולטת באזור אמרו כי הפיתרון הוא להשתמש בחוקים אסלאמיים מסורתיים (hudud), הכולל עונשים קשים. לטענתם, רק כך יצליחו להרתיע את הפושעים.

כמעט 3,000 מקרי אונס דווחו למשטרה ברחבי אסיה ב-2012, ב-52% מתוכם היו מעורבות נערות בנות 16 ומטה. על אנסים מורשעים נגזרו עד 30 שנות מאסר, אך רבים דורשים עונשים חמורים יותר. 

"אנחנו רואים שכיחות במקרי אונס משום שנערים רבים גדלו בסביבה שבה מקובל להשתמש באלימות ככלי לגיטימי", אמרה לסוכנות הידיעות רויטרס סורי קמפה מארגון "אחיות באסלאם". המודעות לאלימות נגד נשים באסיה, גברה עקב מקרה האונס של הסטודנטית שעברה אונס קבוצתי אלים ביותר באוטובוס בניו-דלהי ב-2012. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר