הזריק סם פיצוציות - ומת

תופעה הולכת ורווחת: בבית החולים איכילוב מבקשים "להפסיק את השימוש בחומר"

סמי פיצוציות, ארכיון // צילום: עמי שומן // סמי פיצוציות, ארכיון

גבר בשנות ה-30 לחייו נפטר הבוקר בבית החולים איכילוב בת"א, לאחר שהזריק לעצמו סם פיצוציות מסוג "נייס גאי".

רוצים לקבל עדכוני חדשות שוטפים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

המנוח הגיע אמש לחדר המיון, לאחר שהתמוטט בעקבות ההזרקה שהתבררה כקטלנית. הרופאים בבית החולים נלחמו על חייו לאורך שעות הלילה, אך הבוקר נאלצו לקבוע את מותו.

"מדובר בסם מסוכן שיש בו מרכיבים שבהזרקה לדם גורמים ליתר חום ממאיר, כשל רב מערכתי ומוות", הדגיש פרופ' סורקין מבית החולים איכילוב. 

"בשנה האחרונה טיפלנו ביחידה בכמה חולים דומים לאחר הזרקה לווריד של הסם הזה. אני זועק בבוקר עצוב זה להפסיק את השימוש בחומר זה ובעיקר מדגיש שלעולם אין להזריק אותו לווריד", הוסיף.

לפני כשנה הוציאה ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת את "סמי הפיצוציות" מחוץ לחוק. בין החומרים שנכנסו לפקודת הסמים: חגיגת, נייס גאי, מבסוטון, בולים וחומרים נוספים.

סמי הפיצוציות הם "סמי מעבדה", חומרים סינתטיים בעלי השפעה פסיכו-אקטיבית, הנמכרים ללא הגבלה. מכירתם החוקית מתאפשרת מפני שהיצרנים מחדשים את ההרכב הכימי של המוצר בכל פעם, כך שהחומרים החדשים אינם נמצאים בפקודת הסמים. פקודה זו מתעדכנת לפעמים בעקבות בדיקות שעורכים משרד הבריאות והמשטרה.

בכל פעם שמשתנה הפקודה, לא מאחרים להגיע החומרים החדשים, והמזיקים, אל השוק. חברי הוועדה הסכימו שיש צורך לשנות את כללי המשחק, כך שכל חומר בעל השפעה פסיכו-אקטיבית יוצא מחוץ לחוק. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר