"קח אותי אליה, עכשיו", יורה ג'ק באוור בשפתיים חשוקות אחרי יותר מ־24 דקות של שתיקה יוקדת. סוכן העל חזר - חמוש במעיל עור, באוזניות סמויות ובכושר גופני של בן 20. אם יש גבר שפגעי הזמן לא חלים עליו, הרי זהו באוור, גיבור אנושי המסוגל לנטרל בני אדם, אמצעי לחימה, תאי טרור וגם כמה צבאות קטנים, ביממה. הקאמבק של באוור, אשר החל בפרק פתיחה כפול, יתפרס על פני כ־24 שעות, כנהוג. המסך המפוצל, סמלה המסחרי של דרמת האקשן, שב להתפצל, האדרנלין געש בוורידים, ואפילו קלואי אובראיין הגיעה למסיבת המחזור בלונדון, הפעם בלוק אנרכיסטי. כל מה שהפך את "24" לאגדת מתח בחייה, נמצא גם באיחוד הנוחת עלינו בתזמון קסום. עם הנהגה רפויה ונשיא חלש, ארה"ב זקוקה לגיבור. גם אנחנו.
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
ארבע שנים נעדר ג'ק באוור מהמסך. דרמות אקשן באו והלכו. נשיאים נבחרו, נורו, השתתפו בקנוניות, הודחו, ומה לא. יועצים ופוליטיקאים תאבי שליטה צצו בכל פינה. לכל מקום שלא הבטתם היו שם "סקנדל", "בית הקלפים" או "הומלנד". "24" חזרה עם ג'יימס הלר לבן השיער, נשיא לא אטרקטיבי בהשוואה לזן שהתביית על הבית הלבן. חרף גילו ומצבו הבריאותי הרופף, באוור נחוש להציל את חייו של הלר מפני ניסיון התנקשות. מי עומד הפעם לחסל את הנשיא? מה זה משנה. סיפור המסגרת הוא פתח למאות סצנות מרדפים, יריות ופיצוצים, אשר ילוו את המכורים עד ללכידתם של אויבי הרפובליקה, בדיוק בעוד עשרה פרקים. הדחיסה נועדה להגביר את הקצב והיא מצליחה: את מה שפעם ביצע באוור בדקה שלמה - פיצוח גולגולת, שיחת טלפון חשובה, הבעת רגש כלשהו - הוא מסוגל לבצע היום ב־20 שניות. זהו בהחלט שחר של יום חדש.
המתח האפקטיבי נבנה בזכות מיומנות של מקצוענים. המפיקים הווארד גורדון ("הומלנד"), דיוויד פיורי ("אבודים") וצוות התסריטאים המקורי של הדרמה, חברו יחדיו והחליטו לשגר את באוור לאירופה. אחרי שמונה עונות בארה"ב - כולל פיצוצים גרעיניים ואיומים בדמות גז עצבים ונשק ביולוגי - הגיע הזמן להתרענן. תחנת ה־CIA באנגליה אמנם מזכירה באופן חשוד את ה־CTU המיתולוגית - גם כאן יש שילוב פוליטיקלי קורקט של בני מיעוטים, וסוכנות יפיפיות חדורות עקבים ומוטיבציה - אך הדמויות שינסו למנוע מבאוור להשלים את משימתו אינן מוכרות, ובראשן סטיב נבארו, ראש התחנה (בנג'מין בראט יפה התואר), וסוכני השטח המסוכסכים קייט ואריק (בלונדינית שאפתנית ואפרו־אמריקני חסר כריזמה, בהתאמה).
אחרי שחרור הרואי של אוברא'יין ממתקן סודי, באוור ממקד את מאמציו בהאקר מסוים, ובתוך כך לא חוסך ביקורת חברתית. האקרים ומדליפים הפוגעים בביטחון האומה הם אחת הסכנות החמורות שבאוור מזהה בעולם החדש (אדוארד סנאודן שומע?) את הניחוח הריאליסטי מספקים גם מפגינים, המוחים על השימוש במל"טים. הטרוריסטים החדשים עושים שימוש במל"ט אמריקני כדי לחסל ארבעה חיילים, ובאוור מזהה כי מכאן יצמח האיום על הנשיא. אותו הלר אגב, עדיין אוחז בבובת הברבי שלו אודרי (קים רייבר, שלא קיבלה מזון מאז העונה החמישית), והתחדש גם במארק, חתן־רל"ש ערמומי. כעת, כשכל הקלפים חולקו, אפשר להתחיל לשחק.
"24" היא דוגמה מושלמת לאמרה המיוחסת לגנרל וושינגטון, "אם זה לא שבור, אל תתקן את זה". הנוסחה שעבדה לאורך שנים נרקחה שוב במעבדות FOX, וספק אם יימצא צופה אחד שיתלונן. "24" תמיד תהיה מופרכת, שטחית ומלאכותית אבל זו העיסקה. בתמורה מספק באוור מנות גדושות של אקשן מגוחך וסוחף. הוא מחולל כאוס עולמי אדיר, רק כדי להשיב את הצדק על כנו. גאון. עכשיו דרוש רק מרתון.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו