לומדים לחנך: החל משנת הלימודים הבאה יקבלו כ־13,500 מורים ואוצ'רים מיוחדים, שיאפשרו לכל מורה לבחור חוקר מהאקדמיה שילווה אותו בפיתוח מודל חינוכי בבית ספרו, אשר בהמשך יוטמע בבתי ספר אחרים.
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
האגף לפיתוח מקצועי של עובדי הוראה במשרד החינוך יוצא בתוכנית חדשנית לפיתוח מקצועי של צוותי מורים בתוך בתי הספר, שתימשך שנתיים ותכלול, בין השאר, את קבלת הוואוצ'ר. מנהל האגף לפיתוח מקצועי במשרד החינוך, מוטי רוזנר, ציין כי "בשנים האחרונות אנו עדים לפריחה של פיתוחים חינוכיים בתוך בתי הספר. פיתוחים אלה הם מאגר עשיר, יצירתי ומיוחד, שהוא פרי של ידע ושל ניסיון שצברו המורים במהלך עבודתם בשטח עם התלמידים. כיום הפיתוחים אינם זוכים למינוף ונותרים בין כותלי הכיתה. מדובר במאגר שראוי ליצור באמצעותו קהילות של מורים המחליפים ידע זה עם זה ומרחיבים אותו מחוץ לגדרות בית הספר".
מסלול הפיתוח המקצועי החדש מיועד למורים בעלי ותק שהגיעו לדרגות הוראה גבוהות, 9-7, במסגרת ההתפתחות המקצועית שלהם בתוכנית אופק חדש, ומעוניינים לפתח מודל חינוכי לבית ספרם. דרגות ההוראה נצברות אצל המורה עם שנות הניסיון ועם ההשתלמויות שהוא עובר לאורך השנים. כל מורה מתחיל בדרגת הוראה 0. נוסף על כך, המסלול מיועד למורים המעוניינים לבחון באופן מחקרי שיטת לימוד שפיתחו לצורך הטמעתה. הליווי המקצועי ייעשה על ידי חוקר מאחת האוניברסיטאות, מהטכניון, ממכון ויצמן או מאחת המכללות האקדמיות לחינוך. בתום מסלול הפיתוח המקצועי יוכלו המורים להטמיע את המודלים בתוך בית ספרם, ואף להציע את הרחבתם לבתי ספר אחרים במסגרת של קהילות מורים.
בתום שנת הלימודים הבאה יבחן האגף לפיתוח מקצועי את הרחבת התוכנית גם למורים החדשים יותר, המצויים בדרגות הוראה 6-2.
בתוך כך, משרד החינוך הודיע כי במסגרת התוכנית "עוברים ללמידה משמעותית" יקבלו בתי הספר יותר אוטונומיה בשעות הלימוד וכן בפיתוח המקצועי. בהתאם לזאת, יחליטו בתי הספר מה ללמד וכיצד ללמד מתוך סך השעות העומד לרשותם, ויוכלו להרחיב את העיסוק בתחום מסוים או לשלב תוכנית לימודים שגיבשו בעצמם.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו