כל הדרכים מובילות לאילת

מי שהזמין חופשה באילת בפסח מתלבט בוודאי מהי הדרך הטובה ביותר להגיע לעיר הדרומית • בדקנו כמה זה יעלה לכם בטיסה, ברכב פרטי, ברכב שכור ובמונית

אילת, צילום: Getty Images

בואי נימלט מן האספלט ומן הערים המקומטות, בואי נימלט אל הלגונות השקטות, בואי לאילת, לאילת". מאז כתב ירון לונדון את השורות האלה עברו שנים רבות, אך העיר אילת עדיין נותרה עיר הקיט המועדפת על הישראלים, ורבים יגיעו לבלות בעיר את חול המועד פסח. אחת השאלות ששואל את עצמו כל מי שהזמין חופשה באילת היא איך עדיף להגיע אליה: האם משתלם לקחת את הרכב הפרטי או שעדיף להשקיע מעט יותר כסף, לחסוך שעות רבות בכבישים ולטוס? החלטנו לבדוק את הדרכים השונות להגיע לעיר כדי לעזור לכם לקבל החלטה.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

הבלאי עליכם

אחת הדרכים להגיע לאילת היא במכונית שכורה. היתרון: תיהנו מרכב צמוד במהלך כל השהייה, תוכלו לעצור בדרך הלוך ובדרך חזור כמה פעמים שתרצו, והכי חשוב - בלאי המכונית אינו אמור להטריד אתכם. בחברת אוויס מציעים, לדוגמה, רכב מקבוצה B (למשל, יונדאי i20) ב־224 שקלים ליום כולל מע"מ (1,120 שקלים לכל התקופה), כולל כיסוי נגד נזק וגניבה, לא כולל דלק. המחיר נכון להשכרה של חמישה ימים ומוגבל ל־1,250 ק"מ. כל קילומטר נוסף יעלה 1.60 שקלים. על תוספות כגון כיסא לתינוק תשלמו 20 שקלים ליום כולל מע"מ.

לרכב המשפחתי הפרטי יש כמעט  אותם יתרונות שיש לרכב שכור, למעט העובדה שתיאלצו לספוג את בלאי המכונית, אך הוא יתקזז עם עלות ההשכרה. החישוב נעשה לפי רכב משפחתי ממוצע שצריכת הדלק שלו היא כעשרה קילומטרים לליטר. מובן שאם תחליטו לנסוע בג'יפ המשפחתי שזולל דלק - עלות הנסיעה תהיה הרבה יותר גבוהה.

טיסה היא אמנם הדרך המהירה ביותר להגיע לאילת, אך לרוב נוטים לשכוח בחישובי הזמן את הדרך לשדה התעופה ואת התהליך שיש לעבור לפני ואחרי הטיסה. לקראת החגים חברת ארקיע מעלה הילוך ומוציאה מספר רב של טיסות ליום. לדברי דודו מחלב, סמנכ"ל השיווק של ארקיע, "היתרונות של טיסה הם זמינות, מהירות ונוחיות. החיסרון הוא שאין רכב צמוד באילת, אבל מחירי המוניות בעיר נמוכים והן זמינות". ביום רגיל מוציאה החברה כ־20 טיסות, ואילו בערב החג ובחול המועד פסח יש כ־35 טיסות לאילת. משך הטיסה משדה דב הוא 35 דקות במטוס סילון וכ־50 דקות במטוס בעל מנוע מדחף. מנמל התעופה בן־גוריון משך הטיסה עומד על כ־30 דקות במטוס סילון ועל כ־45 דקות במטוס בעל מנוע מדחף. המחירים: 179-432 שקלים לכיוון, בהתאם ליום הטיסה והשעה המבוקשת. בימים כתיקונם צריך להגיע לשדה התעופה כשעה לפני הטיסה, אולם בימי העומס, למשל בחגים, מומלץ להגיע כשעה וחצי לפני.

להתאזר בסבלנות

ומובן שיש אפשרות ציבורית - האוטובוס. היתרון הבולט הוא המחיר הנמוך, בעוד החסרונות הם נסיעה ארוכה מאוד והעובדה שאת השהייה בעיר תעבירו ללא רכב צמוד ותצטרכו להמשיך להתנייד בתחבורה ציבורית או במוניות. על נסיעה לאילת מת"א, מירושלים או מחיפה ישלם מבוגר 82 שקלים לכיוון ו־139 שקלים הלוך־חזור, ואילו ילד עד גיל 10 ישלם 65.60 שקלים לכיוון ו־131.20 שקלים הלוך־חזור. משך הנסיעה מהתחנה המרכזית בת"א הוא כחמש שעות, ואילו מחיפה יידרשו לכם כשש שעות של סבלנות כדי להגיע ליעד.

מונית הכסף

ואם יש לכם כסף מיותר ואתם רוצים להגיע בסטייל, תמיד תוכלו לנסוע במונית ספיישל ולהיפרד מ־1,500 שקלים לכיוון, בערך כמו שתעלה לכם השהייה בבית המלון. הנוחות היא בדיוק כמו ברכב פרטי וכך גם משך הנסיעה, אבל לפחות לא תצטרכו לנהוג.

תל אביב-אילת: כ־350 ק"מ. הטבלה חושבה לפי 5 ימים באילת

*חישוב של ליטר ל־12 ק"מ. ליטר דלק 95: 7.50 ש'

**כולל דלק

***2 נסיעות במונית ביום (כ־60 ש') או 10 ק"מ ביום לרכב פרטי או שכור

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר