איבדו את הצפון

בנאדו לא יקבל מכתב פיטורים ממכבי חיפה, אבל האווירה אחרי ההפסד השלישי ברציפות עשויה לגרום לו לעזוב • ההערכה היא שלמאמן יש ביקורת על כך שהקבוצה לא התחזקה בינואר • הנשיא יעקב שחר מחפש מאמן צעיר וזר וינסה להחזיר את תומר חמד, שלומי ארבייטמן ויוסי בניון

אריק בנאדו. נוסף על כל הצרות, ביום ראשון תחכה לו בבלומפילד מכבי ת"א צילום: אנצ'ו גוש - ג'יני // אריק בנאדו. נוסף על כל הצרות, ביום ראשון תחכה לו בבלומפילד מכבי ת"א

כשאריק בנאדו עמד מול המצלמות לאחר ההפסד 2:1 בשבת לבני סכנין, ההפסד השלישי ברציפות של מכבי חיפה, ניכר עליו שהוא שבור. לא צריך להיות מומחה גדול בשפת גוף כדי לקבוע את הדיאגנוזה. 

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

למרות הלחץ והאכזבה, הצליח בנאדו לעמוד בלחץ ולחזור על אותם משפטים שהוא מדקלם בכל שבוע, למעט משפט אחד מפתיע, שמעט נבלע בין שאר מילותיו. "אני יודע למה אנחנו נראים כך, אך זה לא המקום לדבר", הפציץ בנאדו ודאג לשמור את המשפט מתחת לרדאר. זה כמעט הצליח לו.

במסדרונות המועדון דיברו על כך שדבריו של בנאדו כוונו לעובדה שבחודש ינואר הוא לא קיבל את החיזוק שרצה. גורמים במועדון סיפרו אתמול שהמאמן הצעיר רצה לחזק את הסגל לפחות בשלושה שחקנים בחלון ההעברות, אך מאחר שהפער מהמקום הראשון היה גדול מדי הוחלט לחזק את הסגל בחלוץ נוסף, שלא יגיע בכל מחיר. 

בסופו של דבר, נחת בכפר גלים תמאש פרישקין ההונגרי, שתרומתו עד כה מסתכמת בשער אחד בלבד וכבר אין ספק שלא הוא השחקן שהיה יכול לבצע מהפך בעונה הזאת של הירוקים. 

"קשה מאוד לצרף שחקנים בינואר", הסביר אתמול גורם במועדון, "יש לשחר מדיניות, וזה לא היה נראה הגיוני להוציא מיליוני יורו על שחקנים שכלל לא בטוח שהיו משדרגים את הקבוצה". 

בלי זעזועים, בלי יציבות

לאחר שיחה קשה בין שחר לבנאדו בסיום ההפסד לסכנין, שבמהלכה הביע הבעלים את מורת רוחו מהיכולת, הוחלט כי בשלב זה לא יהיו זעזועים בצוות המקצועי, אם כי מעמדו של בנאדו רחוק מלהיות יציב. בהנהלה הדגישו אתמול שוב כי אין מה למהר לבצע שינויים שבעה מחזורים בלבד לסיום העונה, אך לשני המשחקים הבאים עשויה להיות השפעה מכרעת על ההמשך. ביום ראשון תמתין לחיפה בבלומפילד יריבתה המרה והאלופה שבדרך, מכבי ת"א. אם גם שם חיפה תובס, אולי זה יהיה דווקא בנאדו שישים את המפתחות, וגם במקרה כזה לא יגיע מאמן מבחוץ, אלא ייבחר איש מקצוע מתוך המועדון שידריך את השחקנים עד סיום העונה. 

המנהל המקצועי של מחלקת הנוער שמוליק חנין עשה זאת בעונה שעברה, ולא מן הנמנע שיעשה זאת גם העונה, אולם זו האופציה האחרונה שרוצים להגיע אליה. בימים הקרובים יאיץ שחר את החיפושים אחר מאמן לעונה הבאה, והרצון הוא למנות מאמן זר וצעיר.

שיימן במקום טוואטחה

טאלב טוואטחה מול מוחמד גאדיר. יספוג עונש כבד מהמועדון       צילום: יוסי שקל

 

אתמול קיבלו השחקנים יום חופשי, אולי כדי לעכל את האירועים הקשים שעברו בסיום מול האוהדים הזועמים, שלא נתנו לחלקם להגיע למכוניותיהם. במועדון יש כעס גדול על המגן טאלב טוואטחה, שזרק את משענת ראש המושב של מכוניתו לעבר אוהדים שקיללו אותו. איש מחברי ההנהלה או הצוות המקצועי לא יצר אתמול קשר עם טוואטחה, אך הוא צפוי לעמוד השבוע בפני ועדת משמעת ויספוג עונש כבד. בסביבתו של השחקן, שנמצא בדרכו החוצה מהמועדון, ניסו לשכנעו להתנצל על המקרה אך כרגע ללא הצלחה למרות שהבין כי טעה. כבר תקופה ארוכה שבחיפה לא מצליחים להגיע עם טוואטחה להסכמות על חוזה חדש, ובשל כך הוחלט לממש את האופציה על שמואל שיימן לעונה הבאה. כבר במשחק הבא יפתח שיימן בהרכב. אחד השחקנים, שעוד נשמע נסער אתמול בעקבות האירועים, אמר: "איך אפשר לעלות לשחק עבור הקהל אחרי שמקללים אותנו בצורה נוראית כל כך? גם טאלב, שהוא בסך הכל צעיר ולא יודע להתמודד עם דברים כאלה, הגיב מתוך כאב כי קיללו את אמו ואת בני משפחתו ואיחלו לו דברים נוראיים. אף אחד לא היה רוצה להיות במקומו". 

בכלל, כבר שנים שלא זוכרים במועדון קרע גדול כל כך בין שחקן לקהל, ויש לציין שהקללות כלפי טוואטחה לא החלו במשחק מול סכנין אלא הרבה קודם לכן. בסביבתו של השחקן סיפרו אתמול כי הוא מכוון לעזוב לאירופה בעונה הבאה, אך לשם כך צריכה להגיע עבורו הצעה, וכשתגיע כזו - איש לא יעמוד בדרכו.

בחיפה היו רוצים לראות כמה לגיונרים בכירים שישובו ארצה. השם החם כרגע הוא חלוץ מאיורקה תומר חמד, שבו מוכנה חיפה להשקיע לא מעט כסף, בעיקר משום שהוא מגיע עם כרטיס השחקן שלו ביד. גם שמותיהם של המגן רמי גרשון וחנן ממן (בוורן), שלומי ארבייטמן (מונס) ויוסי בניון (ק.פ.ר) על השולחן. בנוגע לאחרון יצטרכו לחכות להחלטתו אם הוא מוכן לחזור לישראל. 

בגיזרת הישראלים שמשחקים בליגת העל, השם החם הוא של חלוץ עירוני ק"ש אחמד עאבד. מייד לאחר מינוי מאמן יוצגו בפניו האפשרויות ותחל הרכבת הסגל. הפעם, בניגוד לשנים קודמות, צפוי שחר להיות הרבה יותר בררן בקבלת ההחלטות.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר