את מופע ההשקה לאלבומו החדש, "תרגיל בהתעוררות", פתח שלומי שבן בדיוק כפי שנפתח האלבום: בדואט עם חוה אלברשטיין. אלא שאלברשטיין נעדרה מהבמה, ורק קולה נשמע. פרט אליה, התארחו במופע כל המשתתפים באלבום: חברי להקת הקולקטיב שסיפקו משענת מוסיקלית, תמיר מוסקט שהפיק את האלבום והתיישב מאחורי התופים ב"היופי שלך מכאיב לכולם", נינט שביצעה את "מלכה לב שבור", ואסף תלמודי (שניהל אמנותית את האלבום) שניגן בפסנתר בשיר "עברנו לצפון".
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
שבן, וירטואוז פסנתר וכותב מחונן, נחשב כבר מתחילת דרכו ליוצר איכותי, כזה שלא פונה למכנה המשותף הרחב ביותר. הוא דורש מהקהל שלו הקשבה אמיתית, וגם באלבום החדש ובמופע הוא ממשיך באותו הקו. הביקורת שלו אירונית ומרירה, האהבה שלו טוטאלית ועמוקה, הרגשות שלו סוערים וההומור שלו מושחז וציני - הן במילות השירים והן בדברי הקישור. נהדר לראות על הבמה את הדילוגים שלו בין עקיצות ברורות כלפי הקהל לבין הכרת תודה על התמיכה בו לאורך השנים. שבן מצליח לתעל את הפחד שלו מלהפוך לבורגני שבע ואת הדואליות שלו ביחס שלו לעצמו - ליצירה פנטסטית ומתוחכמת.
22 שירים מבצע שבן על הבמה. הלהקה עולה ויורדת, מחליפה כלים, משנה תפקידים וצובעת כל שיר בצבע אחר. החיבור עם הקולקטיב, שנעשה לדברי שבן "בגלל שהתאהב בהם", מצליח להרחיב את גבולות הסאונד שלו ולקחת אותו למחוזות לא מוכרים, למשל, השיר "אילת" שמבוסס על מקצב רגאיי.
לאורך כל המופע מוקרן על המסכים וידאו ארט אינטליגנטי ומדויק, ועם עבודת תאורה מצוינת הקהל מקבל חוויה כוללת. שום דבר לא הושאר ליד המקרה וכל פרט נלקח בחשבון. הפרפקציוניזם הזה, שאצל אחרים היה עשוי להרגיש מאולץ ולוחץ, נדמה אצל שבן כפעולה טבעית.
בשורה תחתונה: המופע מעולה. רוצו לראות!
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו