רויטרס
שבוע לאחר שנעלם, אין כל סימן למטוס חברת מלזיה איירוויס, שהיה בדרכו מקואלה לומפור לבייג'ין, ונעלם כ-40 דקות לאחר ההמראה. גם העצמים שנראו ע"י לוויין סיני לא שייכים למטוס.
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
היום נטען כי בואינג ויצרנית המנועים רולס רויס קיבלו דיווח בזמן אמת על המנועים, לפיו המשיכו לפעול 4 שעות לאחר זמן ההיעלמות של המטוס ממסכי הפיקוח. אולם מומחי תעופה בארה"ב אמרו כי לא נקלט שום שידור אחרי 01:07, כ-20 דקות לפני ההיעלמות. שמועה זו מצטרפת לשמועות לגבי היעלמות המטוס ועדיין לא ידוע אם נחת או התרסק.
בבירת מלזיה הועלו טענות על ריבוי גורמים העוסקים בדיווח על מצב החיפושים. אחד מחברי הפרלמנט דרש למנות דובר שיעדכן את הציבור על ההתפתחות של החיפוש וההצלה. לדברי חבר הפרלמנט לים ליפ אנג אמר כי הדובר צריך לשלוט היטב באנגלית כדי להקטין את הבלבול.
כמה אנשים החמיצו את הטיסה?
לדבריו, הדיווחים הסותרים על התקדמות החיפוש פוגעים בתדמית של מלזיה וגורמים תסכול אצל המדינות המסייעות בחיפושים. מפכ"ל המשטרה במלזיה חאליד אבו באקר אמר שלשום כי אדם אחד החמיץ את הטיסה ומטענו לא הורד מן המטוס, אבל מנהל רשות התעופה המלזית אזהרודין עבדול רחמן אמר כי חמישה רכשו כרטיסים, הפקידו את מזוודותיהם ולא עלו לטיסה.
הדיווחים הסותרים הביאו את ווייטנאם להשעות את החיפושים, כשהיא ממתינה להבהרות על כיוון חדש לחיפושים. גם סין טענה, כי המידע הסותר על מסלול הטיסה "די כאוטי". קרובי משפחה של הנוסעים הסיניים הביעו את כעסם כששפכו מים על עובדי מלזיה איירוויס בבייג'ין.
"זה כאוס" אומר חבר הפרלמנט. "אדם אחד אומר שהיו שני אנשים על המטוס עם דרכונים מזויפים ואדם שני אומר ארבעה. אחד אומר שהמטוס נראה מעל מיצרי מאלאקה, ואחר אומר שלא. זה מוסיף עלבון לפגיעה שסופגות משפחות הנוסעים, הזקוקים לכל פיסת מידע".
רשת בלומברג פרסמה את דבריו של האנתרופולוג פרופ' קלייב קסלר, שאמר כי מלזיה "מטפלת בנושא הגלובלי כאילו היה פוליטיקה מקומית". עוד טוען קסלר, כי מלזיה רואה שהמשבר חושף את מגבלות ההנהגה. לדבריו, "כשהסיבה להיעלמות המטוס בלתי ידועה, אפשר להבין את הצורך בזהירות, אבל במלזיה ובמקומות אחרים תופסים את החשאיות כניסיון להסתיר את האמת".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו