רובן ראיוס: "העונש? רק ההחלמה של רפי חשובה"

כך אמר שחקן מכבי חיפה למשפחתו בספרד: "כואב לי מאוד על מה שקרה, לא פגעתי בכוונה" • הקשר רפי דהן, שקרע את הרצועות האחורית והצידית בברך וייעדר לשמונה חודשים לפחות, אמר: "יש אלוהים בשמיים ושהוא ישלם לו. אין מחילה על דבר כזה"

רפי דהן וחברתו // רפי דהן וחברתו. "הוא בא לפרק לי את הרגל, לחסל לי את הקריירה"

כמה שעות לאחר שפגע קשות ברגלו של רפי דהן, עזב קשר מכבי חיפה, רובן ראיוס, את ישראל וטס לחופשה בספרד. החופשה תוכננה מבעוד מועד, לאחר שנודע כי הספרדי לא ישחק במשחק הבא מול "ניר" רמה"ש עקב צבירת כרטיסים צהובים. 

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

הספרדי עובר תקופה קשה מאז האירוע, ואם לפני כמה שבועות הוא עוד היה בגן עדן כשקיבל את תואר השחקן הטוב ביותר בליגה היוונית, היום הוא בגיהינום בגלל העבירה הגסה שעליה יתחרט כל חייו.  

ראיוס הגיע לביתו באלצ'ה, עיר הולדתו, כדי להיות עם בני משפחתו, וכשהוא איתם, רגשות החרטה לא עוזבים אותו. 

"אני לא חושב בכלל על העונש או על תגובות האנשים, אלא רק על החלמתו של דהן. כואב לי מאוד מה שקרה, כי זה לא יריב אלא קולגה. מי שמכיר אותי יודע שלא פגעתי בכוונה ושמעולם לא עשיתי דבר כזה קודם לכן", אמר ראיוס לסביבתו כשהוא פורץ בבכי מדי פעם. 

הוא לא מעניק ראיונות אך בסביבתו אמרו ל"ישראל היום" ש"אלו הימים הקשים ביותר בקריירה שלו. רובן מרגיש רע. הוא מעולם לא ספג אדום והוא תמיד זה שחוטף עבירות, קללות ויריקות, כפי שגם קרה במשחק נגד בני יהודה".

אם יש משהו שמעודד אותו אלו המסרונים הרבים שהוא מקבל משחקני חיפה ומחברים בישראל. "אני אסיר תודה להם. הם מכירים אותי ויודעים שאני לא אלים. מה שקרה לא קרה לי מעולם", אמר הקשר למשפחתו. 

הוא היה משלם כל סכום שבעולם כדי שהדקה ה־84 היתה שונה. באלצ'ה אומרים שהוא מתפלל להחלמתו של דהן ומקווה שיסלח לו. בינתיים הוא יודע שעליו לשלם מחיר כבד על הטעות האיומה.

רובן ראיוס. צילום: יוסי שקל

במועדון יצאו להגנתו של השחקן והודו כי עליו להיענש, אך ביקשו למנוע הסתה אישית נגדו. "בשמי ובשם המועדון אני מתנצל ומצטער על הפגיעה", הודיע אתמול נשיא המועדון, יעקב שחר, "אנחנו מקווים שהפציעה פחות חמורה ממה שנראה היה במגרש, ומאחלים לו חזרה מהירה למגרשים". 

בנוגע לראיוס אמר שחר: "הנושא יידון במועדון וההחלטות שיתקבלו יובאו לידיעת כל הנוגעים בדבר". 

מספר שחקני חיפה הגיבו אתמול להתקפות על ראיוס ואמרו: "אנחנו מגנים בתוקף את העליהום כלפי רובן שיצא לחלוטין מפרופורציה. נראה לנו תמוה ששחקני כדורגל, שותפינו למקצוע בעבר ובהווה, מתבטאים בצורה כה קיצונית ובוטה כלפי קולגה שלהם. אי אפשר שלא לחשוב שהתגובה היתה שונה אילו הפוגע היה שחקן מקומי עם מקורבים ודוברים מסביבו. רובן הביע את התנצלותו הכנה והכואבת אחרי המשחק ואנחנו תומכים בו ונמצאים כאן למענו כחבריו לקבוצה. כולנו תקווה שפציעות כאלו לא יקרו בעתיד".

"זאת עונה שחורה"

"יש עלינו קללה, זאת עונה שחורה. קוסטה שבר את הרגל, עכשיו רפי ואם זה לא מספיק כל הזמן אנחנו מאבדים נקודות בסוף. שתיגמר כבר העונה הזאת", כך הגיב אתמול שחקן בני יהודה לאחר שתוצאות בדיקת ה־MRI שעבר רפי דהן קבעו כי הקשר סובל מקרע ברצועה האחורית ומקרע ברצועה הצידית של הברך, שישביתו אותו מפעילות בין שמונה לתשעה חודשים, זכר לעבירה הברוטלית של רובן ראיוס ממכבי חיפה. 

דהן העביר את הלילה בבית החולים רמב"ם בחיפה ושוחרר אתמול לביתו. "באותו רגע ראיתי שחור בעיניים, הרגשתי שהרגל שלי יוצאת", תיאר דהן, "ראיוס בא לפרק לי את הרגל ולחסל לי את הקריירה. אני כל הזמן עם כאבים וכל היום עם מורפיום. אעבור את השיקום ואחזור חזק יותר".

הסלולרי של הקשר לא הפסיק לצלצל אתמול - אוהדים, שחקנים, חברים ומכרים ביקשו להביע את תמיכתם. בבני יהודה סידרו לשחקן בדיקת MRI לשעה שמונה בערב בביה"ח איכילוב, אך דהן היה לחוץ לקבל את הממצאים והחליט לעבור בדיקה פרטית על חשבונו מוקדם יותר בביה"ח אסותא.    

עוד לפני שדהן הגיע לרמת החייל, בהתאחדות הודיעו כי ראיוס יועמד לדין משמעתי בגין משחק מסוכן בנסיבות מחמירות ופגיעה בשחקן יריב בנסיבות מחמירות. התובע ניר רשף יבקש להרחיק את ראיוס משמונה משחקים בפועל, לא כולל ההרחקה האוטומטית. 

בדו"ח השיפוט כתב שי שטרית על המקרה כי מדובר ב"פגיעה מכוונת בשחקן יריב ללא כדור, המסכנת את שלומו של היריב".

לחופה עם קביים

כשעה לפני הבדיקה בשכונה כבר חשבו על התסריט הגרוע מכל - דהן אולי גמר את הקריירה. רגע לפני שנכנס לבדיקה המכרעת עם בת זוגו ועם סוכנו אבי נמני, השחקן שפך את ליבו מול כל כלי התקשורת ואמר: "לא ישנתי כל הלילה, רק חשבתי על המקרה. אין לי מה להגיד לראיוס, יש אלוהים בשמיים ושהוא ישלם לו. אין מחילה על דבר כזה".

דהן המשיך בדבריו הקשים נגד ראיוס: "הוא עשה את זה בכוונה ב־100 אחוז, זה היה אישי נגדי ורואים את זה בדיסק של המשחק. אני לא יודע אם ירחיקו אותו לשמונה משחקים, 20 או 30, זה לא אכפת לי ולא עוזר לי". 

הקשר עידכן כי לא החליט לדחות את חתונתו שצפויה להיערך בעוד שבועיים. לאחר שסיים את דבריו, הדמעות כבר מילאו את העיניים. 

ד"ר גיא מורג, שצפוי לנתח את חלוץ מכבי ת"א ברק יצחקי, עשוי להיות גם זה שינתח את דהן. 

שחקנים בקבוצה הביעו פליאה מכך שיש אנשים שטוענים כי הביקורות על ראיוס מוגזמות ואמרו: "בסוף העונה נגמר לו החוזה, ומי תיקח עכשיו שחקן אחרי מה שראיוס עשה לו". לפחות בנושא הזה יו"ר המועדון, משה דמאיו, הבטיח שאם מכבי ת"א לא תממש את האופציה שיש לה על השחקן, הוא צפוי לקבל חוזה חדש בשכונה.  

סאל אמרגי, ליאב נחמני ושי ארצי

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר