לאחר סידרה של ניסויים בטרמינל 3, כשהתנועה האווירית פועלת דרך טרמינל 1, התבצע אתמול בנתב"ג ניסוי "חי" ראשון של מערכת הבידוק הביטחונית HBS, שאמורה להיכנס לפעולה סדירה עוד החודש.
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
במסגרת הניסוי נבדקה כבודת בטן המטוס (המזוודות) בטיסות המסחריות היוצאות מנתב"ג במערכת המתקדמת בעולם לבידוק אוטומטי של כבודת הנוסעים. גורמים מקצועיים של החברה המבצעת ואנשי התפעול והביטחון של נתב"ג בחנו במהלך הבדיקות כל פעולה.
נוסף על כך, אחרי שלוש שנים וחצי של שיפוץ ושדרוג בעלות של 900 מיליון שקלים, חזר שלשום נמל התעופה בן־גוריון לפעילות עם שני מסלולים. מטוסים החלו לנחות על המסלול ששב לפעילות, נוסף על המסלול ששימש עד כה גם להמראות וגם לנחיתות.
במסגרת שדרוג המסלולים הורחב מסלול הנחיתות והוארך בקילומטר לכיוון דרום, כדי לאפשר את נחיתתם של כל סוגי המטוסים בהתאם לעומס ולמזג האוויר, וכדי להגביר את הבטיחות, היעילות התפעולית והקיבולת.
שר התחבורה, ישראל כ"ץ, בירך את מנכ"ל רשות שדות התעופה ואת מנהל נתב"ג על סיום השלב בפרויקט המסלולים ואמר כי "שדרוג המערך מאפשר את יישום מדיניות שמיים פתוחים, את שיפור התשתיות ורמת הבטיחות, תוך כדי הגדלת קיבולת המטוסים והפרדה בטיחותית בין נחיתות להמראות".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו